Dec 4, 2012

Οδηγός Linkedin για αρχάριους

Διάβαζα ένα άρθρο στο mashable για έναν οδηγό του Linkedin. Αρχικά ήθελα να κάνω μόνο κάποια σχόλια, αλλά στην πορεία αποφάσισα να κάνω ελεύθερη μετάφραση μιας και είναι από τους πιο ωραίους που έχω βρει.

Το Linkedin θεωρείτε ως το λιγότερο αρεστό κοινωνικό δίκτυο. Ένας κοιμώμενος γίγαντας. Κρατάει χαμηλό προφίλ, ίσως λόγω της φύσης των χρηστών του. Το κοινό του αποτελείτε από άτομα που ψάχνουν δουλειά, από εταιρείες και από "κυνηγούς κεφαλών".

Ιστορικά, ιδρύθηκε το 2002 από τον Reid Hoffman. Από τότε επεκτείνετε συνεχώς και ειδικά τον τελευταίο χρόνο έχει αρχίσει και στη χώρα μας.

Αν έχετε χρησιμοποιήσει το Linkedin για να βρείτε δουλειά, να έρθετε σε επαφή με επαγγελματίες ή για να μάθετε φλέγοντα θέματα πάνω στον τομέα σας, μπορείτε να τα μοιραστείτε μαζί μας στα σχόλια κάτω από το άρθρο.

!!!Κάποιοι όροι θα παραμείνουν στα αγγλικά μιας και το Linkedin δεν έχει μεταφραστεί ακόμη στα Ελληνικά και ίσως θα είναι ευκολότερο να τα βρίσκετε έτσι!!!

#1 Profile


Όπως τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα, έτσι και το Linkedin φιλοξενεί το προσωπικού σου προφίλ. Μια σελίδα όπου περιέχει πληροφορίες όπως την επαγγελματική εμπειρία και τις ικανότητές σου.

Παρόλα αυτά, αντίθετα με άλλα κοινωνικά δίκτυα, είναι πολύ σημαντικό να συμπληρώσετε πλήρως το προφίλ σας με όλες τις πληροφορίες σας, ειδικά αν ψάχνετε δουλειά. Το Linkedin βαθμολογεί με 0-100% ανάλογα με το πόσο το έχετε συμπληρώσει. Όσο πιο κοντά στο 100% το φτάσετε, τόσο πιο πιθανό να βγείτε στα αποτελέσματα από μηχανές αναζήτησης.

Για να αγγίξετε το 100% χρειάζεται να συμπληρώσετε τις παρακάτω πληροφορίες:
  • Τομέας δουλειάς και ταχυδρομικός κώδικας
  • Τωρινή δουλειά με περιγραφή
  • Δύο ακόμη θέσεις δουλειάς
  • Εκπαίδευση
  • Τουλάχιστον 5 skills
  • Φωτογραφία προφίλ
  • Τουλάχιστον 50 connections
  • Περιγραφή (A summary)
#2 Connection

Όμως για να συγκεντρώσετε τα 50 connections που αναφέρθηκαν νωρίτερα, θα πρέπει να επεκτείνετε το δίκτυό σας στο Linkedin. Είναι εύκολο. Το ίδιο το Linkedin έχει αλγορίθμους που το κάνει σχεδόν αυτόματα.

Πρώτα, θα πρέπει να κάνετε μια σειρά από αναζητήσεις για να βρείτε ανθρώπους που γνωρίζετε με βάση το όνομα. Μπορείτε να το κάνετε μέσω της μπάρας αναζήτησης στην κορυφή κάθε σελίδας. Πατήστε "Connect" δίπλα στο όνομα των χρηστών ώστε να τους προσθέσετε στο δίκτυό σας. Μαζί με την αίτηση μπορείτε να στείλετε και ένα προσωπικό μήνυμα ώστε να κάνετε την αίτηση πιο προσωπική.

Εφόσον θα έχετε αρκετά Connections, πηγαίνετε στο "People You May Know". Εκεί ο αλγόριθμος που λέγαμε, θα εμφανίσει χρήστες που πιθανώς να γνωρίζετε ή να έχετε κοινούς φίλους και ενδιαφέροντα. Αυτοί οι χρήστες έχουν ένα βαθμό δίπλα τους. Άτομα που έχετε ήδη ως connection είναι "1st degree". Χρήστες που ακόμη δεν έχετε βρει αλλά συνδέονται με χρήστες που έχετε ως "1st degree", αναφέρονται ως "2nd degree". Με τον ίδιο τρόπο πηγαίνει μέχρι "3rd degree".

Θα μπορούσατε επίσης, να προσθέσετε και τις επαφές σας από το e-mail σας. Πηγαίνοντας στο "Import Contacts" δίνετε πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες e-mail όπως το Gmail.

#3 Groups


Τα Linkedin Groups είναι χώροι όπου μπορούν επαγγελματίες να κοινοποιούν υλικό, να ζητούν συμβουλές, να ψάχνουν ή να δημοσιεύουν θέσεις για δουλειά αλλά και να δικτυώνονται με άλλους χρήστες. Τα Groups μπορεί να  αφορούν εταιρείες, οργανισμούς, κοινότητες και πολλά άλλα.

Προσοχή. Τα Linkedin "Groups" δεν σχετίζονται με τα "Companies". Για παράδειγμα η Coca-Cola έχει Group με όνομα  "Coca-Cola Current & Former Employees”, αλλά η εταιρεία της βρίσκεται στο  “The Coca-Cola Company” ως Company page. Περισσότερα γι' αυτό αργότερα.

Υπάρχουν πάνω από 1.3 εκατομμύρια Groups όπου σίγουρα θα βρείτε αυτό που ψάχνετε. Πολλά από αυτά απαιτούν να δοθεί έγκριση από τον υπεύθυνο προτού μπείτε. Παρόλα αυτά, σχεδόν το 1/3 αυτών είναι ανοιχτά για όλους.

Όταν θα έχετε εξοικειωθεί με τα Groups, μπορείτε να δημιουργήσετε και δικό σας. Θα είστε ο ιδιοκτήτης του Group, αλλά θα μπορείτε να προσθέσετε και group manager και moderator όπου θα είναι υπεύθυνοι για την σωστή λειτουργία του.

#4 Companies


Ακριβώς όπως εσείς έχετε προσωπικό προφίλ στο Linkedin, έτσι πολλές εταιρείες επιλέγουν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους στο κοινωνικό δίκτυο. Με παρόμοιο τρόπο με τα Facebook Fan Pages, μπορείτε να ακολουθείτε και να μαθαίνετε νέα από τις εταιρείες αυτές.

Στις σελίδες των εταιρειών θα βρείτε γενικές πληροφορίες, λίστα με τους εργαζόμενους και ανακοινώσεις. Πολλές είναι αυτές που επιλέγουν να ανακοινώνουν νέες θέσεις εργασίας και μάλιστα επιτρέπουν την αίτηση για την θέση αυτή μέσω του Linkedin.

Όταν ακολουθήσετε μία εταιρεία, θα βλέπετε τις ανακοινώσεις της στην αρχική σας σελίδα, μαζί με αυτές των Connections. Το Linkedin έχει προειδοποιήσει πως το spam στις ανακοινώσεις απαγορεύεται και κινδυνεύει να σβηστεί η σελίδα μιας εταιρείες που δεν θα σεβαστεί τον κανονισμό αυτόν.

Αν ενδιαφέρεστε να βάλετε την δική σας εταιρεία στο Linkedin, το ίδιο το κοινωνικό δίκτυο σας προτείνει να βάλετε τις παρακάτω πληροφορίες:

  • Θα πρέπει να έχετε στο προσωπικό σας προφίλ την θέση στην εταιρεία αυτή
  • Το εταιρικό e-mail θα πρέπει να το έχετε προσθέσει και στο προσωπικό σας προφίλ και να έχει εγκριθεί
  • Θα πρέπει να ενώσετε το προφίλ σας με την σελίδα της εταιρείας. Αφού την δημιουργήσετε, στο σημείο όπου προσθέτετε την επαγγελματική σας εμπειρία, θα σας δίνετε η δυνατότητα επιλογής αυτής της εταιρείας
  • Θα πρέπει να έχετε φτάσει το προφίλ σας στο 50%
  • Να έχετε αρκετά Connections
#5 Jobs

Η αναζήτηση δουλειάς και τα εργαλεία που παρέχονται είναι ένα από τα χρησιμότερα χαρακτηριστικά του Linkedin. Κάθε μέρα και περισσότερες εταιρείες ενθαρρύνουν τους χρήστες να στέλνουν την αίτηση για δουλειά μέσω του Linkedin, καθώς είναι ευκολότερο στη χρήση γι' αυτούς.

Πηγαίνετε στην καρτέλα "Jobs", όπου θα βρείτε όλες τις δυνατές επιλογές. Μπορείτε να κάνετε σύνθετη αναζήτηση για πιθανές δουλειές με λέξεις κλειδιά, τίτλο, περιοχή, εταιρεία και μισθό. Σώστε  τα αποτελέσματα για να τα δείτε αργότερα ή ακόμη και τα στοιχεία που βάλατε στην αναζήτηση για μελλοντικές δουλειές.

Ως εργοδότης, μπορείτε να προσθέσετε θέση εργασίας με 295$ / 30 ημέρες. Υπάρχουν πακέτα που συμφέρουν περισσότερο στην τιμή. Από τη στιγμή που θα την δημοσιεύσετε, δε θα φαίνεται μόνο στα αποτελέσματα της αναζήτησης, αλλά και στην καρτέρα "Careers" στην σελίδα της εταιρείας σας.

Τέλος, άτομα που ψάχνουν υποψήφιους εργαζόμενους, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το "find a talent" στο Linkedin, αλλά θα πρέπει να αναβαθμίσουν το προφίλ τους σε premium έκδοση.

#6 Updates

Αντίθετα από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, το υλικό που δημοσιεύεται στο Linkedin συνηθίζεται να είναι σχετικό με διάφορους επαγγελματικούς τομείς. Να το έχετε υπόψιν αν επιθυμείτε να μοιράζεστε υλικό με άλλους.

Μπορείτε να μοιράζεστε υλικό από διαφορετικά σημεία. Είτε από το Linkedin.com είτε από εξωτερικά site. Αν δημοσιεύσετε ένα status update, θα εμφανιστεί στην αρχική σελίδα, αλλά και στο προφίλ σας κάτω από το "activity feed". Επίσης αν συμμετέχετε σε συζητήσεις σε Linkedin Groups, μετράνε ως updates.

Σε site όπως το The New York Times, μπορείτε να δημοσιεύετε άρθρα στο προφίλ σας απλώς πατώντας το κουμπί με το σήμα του Linkedin.

Τέλος, μπορείτε να συνδέσετε το Linkedin με το προφίλ σας στο Twitter. Αυτό όχι μόνο θα αυξήσει το κοινωνικό σας δίκτυο, αλλά θα σας επιτρέπει να δημοσιεύετε τα tweets σας στο Linkedin σαν να ήταν status updates. Αφού δημοσιευθούν στο Linkedin, οι χρήστες θα μπορούν να αλληλεπιδράσουν με αυτά, όπως να κάνουν retweet, σχόλιο ή like. Όπως και τα απλά updates, έτσι και τα tweet εμφανίζονται στην αρχική σελίδα αλλά και στο activity feed του προφίλ σας.

Μπορείτε να "φιμώσετε" κάποιον χρήστη αν πιστεύετε ότι τα updates του δεν σας ενδιαφέρουν. Αν αφήσετε τον δείκτη του ποντικιού πάνω από ένα update στην αρχική σελίδα, πατήστε το κουμπί "hide" και θα σταματήσετε να λαμβάνετε νέα από αυτόν τον χρήστη. Γι' αυτό πρέπει να είστε προσεκτικοί με τις δημοσιεύσεις σας, αν δεν θέλετε να "φιμώσουν" και εσάς.

#7 Applications

Εφαρμογές επιτρέπουν στους χρήστες του Linkedin να διαμορφώσουν το προσωπικό τους προφίλ. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσθέσετε την εφαρμογή Wordpress, έτσι ώστε κάθε φορά που θα κάνετε ένα άρθρο στο blog σας, να εμφανίζεται και στο προφίλ σας στο Linkedin. Μπορείτε να κάνετε το ίδιο και με το SlideShare με τις παρουσιάσεις σας.

Προσπαθήστε να θυμάστε πως όλες οι εφαρμογές, ζητούν πρόσβαση σε κάποια από τα προσωπικά σας δεδομένα όπως το όνομά σας ή την θέση που εργάζεστε. Παρόλα αυτά, όλες οι εφαρμογές υπόκεινται στους κανόνες προσωπικού απορρήτου του Linkedin.

#8 Mobile

To Linkedin έχει εφαρμογή για το iPhone, iPad, Android, BlackBerry, Windows και Palm. Η εφαρμογή είναι βολική στο να ανανεώνετε το status update σας ή στο να ελέγχετε συζητήσεις που γίνονται σε κάποιο Group, αλλά δυστυχώς υστερεί πολύ στο κοινωνικό κομμάτι. 

Αν είστε σε κάποιο επαγγελματικό ραντεβού, στείλτε του με e-mail το link του προφίλ σας ή ακόμη και απευθείας πρόσκληση  αφού τον βρείτε στο Linkedin. Έτσι θα μεγαλώνει συνεχώς το κοινωνικό σας δίκτυο.

Τέλος, μπορείτε να κατεβάσετε και τα Connections στο κινητό σας τηλέφωνο για να τα χρησιμοποιήσετε εκτός διαδικτύου κάποια άλλη στιγμή.








#9 Upgraded Account

Αφού εξερευνήσετε το δωρεάν Linkedin, ίσως θελήσετε να αναβαθμίσετε τον λογαριασμό σας σε premium ώστε να έχετε κάποιες επιπλέον λειτουργίες. Ξεκινώντας από 15.95$ τον μήνα, το Linkedin προσφέρει διαφορετικά πακέτα για εταιρείες, άτομα που ψάχνουν δουλειά και recruiters.

Ένα από τα κυριότερα στοιχεία του premium λογαριασμού, είναι ότι μπορείτε να στείλετε InMail σε κάποιον χρήστη. InMail είναι η δυνατότητα να στείλετε προσωπικό μήνυμα σε κάποιον που δεν είστε συνδεδεμένοι. Μπορείτε ανά πάσα στιγμή να επικοινωνείτε με άτομα που έχετε στα Connections σας, αλλά όχι με τους υπόλοιπους. Ακόμη και στον premium λογαριασμό, τα InMails είναι περιορισμένα. Ενδεικτικά, στο απλό πακέτο, επιτρέπει 3 InMails τον μήνα και στο Full επιτρέπει 25 τον μήνα. Οπότε επιλέξτε με προσοχή που θα στείλετε InMail.

Τέλος, οι premium λογαριασμοί έχουν πρόσβαση σε περισσότερα αποτελέσματα στις αναζητήσεις όπου μπορεί να είναι τεράστιο πλεονέκτημα για κάποιον recruiter. Επίσης έχει πρόσβαση σε επιπλέον εργαλεία για αποθήκευση και οργάνωση του προφίλ αλλά και πλήρη λίστα με τα άτομα που βλέπουν το προφίλ σας στο Linkedin.

0 comments :

Post a Comment